lördag 12 december 2009

Kakfika i Jönköping och i övrigt: psykfall




Lördagen idag skulle spenderas i Jönköping. Tanken var att att vi skulle handla julklappar. Tanken var att jag skulle hämta Åsa kvart över nio i morse.
Vi tänkte nog lite fel, för köpte då inga julklappar och vi kom då verkligen inte iväg på utsatt tid.
Halv tio vaknar jag av att mobilen ringer. Det är Sara - the Samuraj - i andra änden och jag flyger bokstavligt upp ur sängen. Skräll säger de flesta, och jag kan väl inte annat än att instämma i sucken. Men. Jag är nog lite smått lycklig över att jag fick sova den där timmen och en halv längre. (Man är dessvärre inte jättepigg på att köra bil till Jönköping klockan nio på morgonen, när man varit inne på KSS till halv tre på natten. Japp, Johan pajaed knät igen så då var det bara att agera taxi)
Vi kommer till slut till Jönköping och jag är riktigt stolt över hur bra jag hittar. Köra med förbundna ögon nästa gång kanske? Varför inte?
Sen begav vi oss mot Bernards. Kakan joinade för fika och uppdatering. Mysigt!
Slutligen hamnade vi också i biostolarna på filmstaden. Bröllopsfotografen. Underbar och fruktansvärt rolig. Det var mycket länge sedan jag var med om att hela salongen satt och fullständigt asgarvade. I övrigt var det min tur att vara den där irriterande personen som hela tiden ska störa med att hosta, få sms och inte sätta telefonen på ljudlös.. Haha! Inte min dag idag, men gosh vilken vacker sådan!

Inga kommentarer: